субота, 25. јун 2016.

Hostis-Hostis (Recenzija)


Biću iskren i odmah na početku reći da je Hostis prvi bend iz Crne Gore koji slušam i čije sam istoimeno aktuelno izdanje ''Hostis'' temeljno preslušao, i to ne samo jednom,već nekoliko puta u poslednjih nedelju dana. Rekoh već da pre ovog izdanja nisam imao prilike da se bilo kako sretnem sa nekim metal bendom iz crne gore - mada se nisam ni posebno zanimao za tu scenu. Ali me je sama činjenica da je ovo novo ''parče mesa'' nagonila da se radoznalo i sa pažnjim posvetim ovom izdanju. 

Pesma koja otvara izdanje je instrumental po imenu ''Hostis'' - baš kao ime benda,kao ime izdanja. I to je to,jasno je da mi je bend uterao u glavu njihovo ime te' mi sada preostaje samo da slušam ono što sledi. Prvi rif reže,klasična uvertira na bubnju i bas gitara koja prati ono što bubanj kaže. Već na pola minuta od početka numere kreće ''akcija'' i jasno mi je da je ovo ozbiljan thresh u najavi. Kroz ostatak numere primećujem mnogo uticaja ali i originalnosti u izvedbi. Eto recimo da su me na trenutke rifovi i solaže podsetili na rane radove Metallike,kasnije radove Kreatora i na kraju sve to začinjeno nekim šmekom benda Testament. Posle skoro šest minuta instrumentala sledi i druga numera koja je po mom mišljenju hit u najavi. Radi se o pesmi po imenu ''Beneath the machinery of demise'' pesma koja se pored dobrog imena,odmah na početku ističe i po tome što se poigrava sa vašom pažnjim.Te'vam u uvo upada kreativna produkcija koja vas prosto na pola preseče jer iz zvučnika izleću podeljene gitare koje izbijaju čas sa leve,čas sa desne strane zvučnika. Stara fora i ništa posebno ali opet jako efektno. Nakon okupiranja pažnje sledi ulaz u old school trešerica ritam i duboki growl vokal, koji mi se na početku i nije naročito sviđao u celoj ovoj kombinaciji sa melodičnim deonicama i klasičnim treš ritmovima. Ali evo kako sam već dobro ''pregoreo'' u ovom thresh/death kazanu,moram da priznam da mi se sve više sviđa ta kombinacija. Takođe treba napomenuti da ovu pesmu posebno krasi brza i kratka, melodična soloža koja se oglašava odmah nakon prvih pevanja-negde na 00:50. Ostatak je propraćen kombinacijom brzih i sporih deonica,u kojima se ističu ukusno harmonizovane gitare i već pomenuti growl vokal.



''Mutilation of truth'' je još jedan thrash/death klasik,pesma koju krase brejkovi,ne tako zamarajuća rifologija i solaža koja je odlična kombinacija melodije i agresije. Jednom rečju pesma koja oduva za malo jače od šest minuta. Nakon što album pređe polovinu sledi numera po imenu ''Demigods.'' Ona nastavja da praši u istom maniru te'na trenutke primećujem slišnost sa predhodnim pesmama,ali kako sam ja slušalac koji voli jasan koncept bez previše odstupanja od onog što bend zagrize na početku,nije mi ni malo zasmetalo.



''In the shadow of the crusified'' je predposlednja numera na izdanju,numera koja govori o religiji i njenoj moći da kontroliše masama. Ovo je numera koja mi se podjednako sviđa kao i stvar sa početka albuma - Beneatht the machinery of demise. Sad...Mrzim što se ponavljam i posebno ne volim kada bend upoređujem sa nekim drugim bendom, ali prosto ne mogu da nađem bolje reči sem da kažem da je ova stvar bezobrazno inspirisana bendom Kreator. Tu je sve jasno,nema potrebe da dodajem više bilo šta. Posebno preporučujem da je preslišate. Nakon nje sledi možda malo izlizn naslov ''Gods are dead'' Čini mi se da smo se do sada sretali sa ovakvim naslovima na ovaj ili na onaj način. Ali kako bilo,ovo je jedan jak naslov,jak kao rifovi i vokalne deonice koje kroz dobar deo pesme ponavljaju ''gods are dead,gods are dead...'' Ističu se i polumračne melodije koje se na momente preklapaju sa vokalom,jako dobro aranžiran solo koji na sredini prosto ode u fade out,tako da pomislite da je ovo jedina pesma koja traje manje od pet minuta. Ali ipak ne,opet se bend poigrava sa vama i tu sledi isečak iz filma "Passion of christ", deo u kome isus razapet na krstu izgovara "oče zašto si me napustio?" Ovaj deo daje poseban pečat i neku gorku težinu. Ovo je deo koji opet uvodi pesmu-sada u znatno sporiji tempo,da bi se nakon nekoliko trnutaka ubrzala,opet ''pođavolila'' i nastavila sa probovedanjem ''gods are dead,gods are dead...'' 

Hostis je osveženje i za mene lično novo otkriće kada su bendovi sa balkana u pitanju. Crna Gora je iznudila dobar metal bend i nadam se da će se ovaj trend nastaviti i da ćemo uskoro čuti još neka nova imena sa tog područja. Treba dodati da ovaj album odiše progresivnim, polumračnim ''riljačkim'' rifovima i melodičnim solažama,školskim thrash bubnjem-ritmovima koji se možda na trenutke i previše ponavljaju i bivaju generični. Ali možda mi to i ne smeta previše koliko mi smeta sama ideja da se izdanje uradi sa programiran bubanjem. Bez sumnje je takav pristup i stvorio taj utisak ponavljanja i ne prevelike kreativnosti kada je bubanj u pitanju. No' kada saberem utiske mogu samo da kažem da je ovo jedno zrelo thrash/death izdanje i da je ovo odličan uvod za sve što dalje sledi od benda Hostis. Za kraj treba napomenuti da album tek treba da ugleda svetlost dana te' će uskoro izaći pod etiketom Miner records-a

Headbang ocena: 8.7/10                                                    

Recenziju pisao: Bagzy HB





Нема коментара:

Постави коментар